2015   
Codering: Auteur. Titel. Jaar, jaargang: nr, pag.

    Nummer 1 (januari - februari)

 
  •  Veerle Germeijs. Naar de toekomst kijken met een Caleidoscoop. 2015, 27:1, 05.
  • Mike Verbeeck, Matthijs van Trigt & Inge Van de Putte. All Aboard! Universal Design for Learning. 2015, 27:1, 06.
  • Pieter Van Biervliet. Vlotte synthese via lettergroeplezen. 2015, 27:1, 14.
  • Jolene van der Kaap-Deeder, Nathalie Coorevits & Maarten Vansteenkiste. Zelfwaarde op losse schroeven. Gevolgen en wortels van voorwaardelijke zelfwaarde. 2015, 27:1, 22.
  • Tine Gheysen. M-decreet: vraag en antwoord. 2015, 27:1, 30.


     Nummer 2 (maart - april)
     
  • Veerle Germeijs. Curieuzeneuze. 2015, 27:2, 05.
  • Veerle Germeijs & An Victoir. Interview met minister Crevits: ‘CLB’ers mogen best wat trotser zijn’. 2015, 27:2, 06.
  • Laurent Thys. Het Ris-K-project Leuven. Verbindend werken op de breuklijn tussen school en gezin. 2015, 27:2, 13.
  • Paul Dudal. Examens met meerkeuzevragen. Giscorrectie en alternatieve verbetermethodes. 2015, 27:2, 20.
  • Wilfried Peeters. Praten met normaalbegaafde kinderen met autisme. 2015, 27:2, 26.
  • Jef Moorkens. Voor u samengevat. Van occasionele tot reguliere spijbelaar. 2015, 27:2, 32.
  • Jolene van der Kaap-Deeder. Samenwerken rond opvoeding. Verslag 7e Vlaams Congres Opvoedingsondersteuning. 2015, 27:2, 34.
  • Stefaan Jonniaux. Stefaan blogt. 2015, 27:2, 40.


     Nummer 3 (mei - juni)
     
  • Veerle Germeijs. De gewone man. 2015, 27:3, 05.
  • Lies Verlinde. Prodia verbouwt en vernieuwt. Het Algemeen Diagnostisch Protocol. 2015, 27:3, 06.
  • Miek Audenaert, Reinilde Lambert, Benedikte Timbremont & Marleen De Winter. Zorg realiseren bij (hoog)begaafdheid. Een Prodia-verhaal uit de praktijk. 2015, 27:3, 15.
  • Glenn Kiekens, Ronny Bruffaerts, Koen Demyttenaere, Philippe Mortier & Laurence Claes. Zelfverwondend gedrag bij adolescenten. De relatie met persoonlijkheid, stress en coping. 2015, 27:3, 22.
  • Nadine Callens. CLB-tussenkomsten bij zelfverwonding. 2015, 27:3, 30.
  • Karine Verschueren, Ivo Bernaerts, Walter Magez & Helma Koomen. Vlaamse normen voor de Leerling Leerkracht Vragenlijst. 2015, 27:3, 34.
  • Walter Magez, Renilde Wuyts & Veerle Germeijs. TODIO-L gebruiken in het CHC-model? Het kan! 2015, 27:3, 36.
  • Liese Leunens. Liese blogt. 2015, 27:3, 41.


     Nummer 4 (juli - augustus)
     
  • Veerle Germeijs. Bijengezoem en vlindergefladder. 2015, 27:4, 05.
  • Caleidoscoop op bezoek bij basisschool De Kade. Zorg dragen voor anderstalige nieuwkomers.  2015, 27:4, 06.
  • Caleidoscoop in gesprek met Joëlla Meelberghs. Crisis op school: Een draaiboek voor de school als houvast. 2015, 27:4, 11.
  • Karin Genijn. Schooltas vol verdriet: Omgaan met rouw op school. 2015, 27:4, 19.
  • Marlies Tierens & Josiane Van Huynegem. Intelligentiemeting in nieuwe banen: CoVaT-CHC. 2015, 27:4, 26.
  • Ludo Driesen. Vlinders in de buik. 2015, 27:4, 32.
  • Dirk Verrycken. Onderwijskiezer.be: meer dan 500.000 zelftesten ingevuld! 2015, 27:4, 37.
  • Annelies De Graeve. Annelies blogt. 2015, 27:4, 41 .
     Nummer 5 (september - oktober)
     
  • Veerle Germeijs. Vluchteling met rugzak.2015, 27:5, 04.
  • Marleen Lippens & Bart Masquillier. De taalscreening gescreend. 2015, 27:5, 06.
  • Piet Casier. De CLB-ch@t. DEL your problems, take CTRL of your life! 2015, 27:5, 15 .
  • Tijl De Bast, Veerle Germeijs & Sam De Laet. Wat kan bij OKAN? Onthaalonderwijs voor anderstalige nieuwkomers in Sint-Niklaas. 2015, 27:5, 22 .
  • Trees Ameloot. Een make-over voor preventieve gezondheidszorg op het CLB. 2015, 27:5, 30 .
  • Veerle Germeijs. Excellent onderzoek naar leerlingen- en studie(keuze)begeleiding krijgt duw in de rug van Tulkens-Dehaeseleer Fonds. 2015, 27:5, 35.
  • Goedele Van Hessche. Goedele blogt. 2015, 27:5, 41.


     Nummer 6 (november - december)
     

Dagje Boets. Werkboek kindermishandeling.